recept på Johans skagen.

okej gott folk, jag har gjort det igen! efter succén med mitt  första egna recept har jag gjort det igen!
en egen hemgjord skagen, och annie, pernilla, lollo och co,  jag skulle nog vilja påstå att den är godare än skagenbaguetten på kafé landkrabban!

här är receptet!

1 vi börjar med brödet. jag använder mig av icas hembakade bröd - nybakat självklart. det skall vara vitt.
man kan såklart ha andra bröd som man behagar, fast då är det inte johans skagen. Fabriksbakat bröd bör man undgå, färskt och bakat med glädje ska det vara!



2 nu så kommer själva huvudingrediensen: skagenröran! det måste vara koster fiskarn's! annat är helt uteslutet.
bre på skagenröran på båda sidor av brödskivorna.


3. nu tillsätter vi sallad, tomat gurka (ej nödvändigt) och rödlök. hur ni skär dessa är upp till er, men jag skulle föreslå att ni gör det i lagom små bitar, vi vill ju inte att det ska dras med massa innehåll ut när vi biter i mackan.

 4 så! nästan klara med lunchen! nu behöver du bara lägga ihop brödskivorna och lägga den i mackgrillen som ni hettat upp innan.



5 nu kan du låta den svalna ett tag, och sen... bon apetit!


Kommentarer
Postat av: Tallbergerskan

Du måste ju följa med far och bror din när det är traktordagen, jag var ju där! Vi hade kunnat lida tillsammans!

2008-08-02 @ 23:25:47
Postat av: Johan Af Närtuna

VARFÖR VAR DU DÄR LILLA MÄNNISKA?

ska vi ses snart över en påse pommes eller något?

2008-08-04 @ 19:28:22
Postat av: Tallbergerskan

Jag har flyttat hem till närtuna igen nu, så vi kan faktiskt ses nästan när som helst, coolt va?!

2008-08-05 @ 11:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0