givande dag

mja ni. tänkte börja dagen med att köpa en kursbok men kom hem med en ipod.
haha.

jo såhär har min dag tett sig:

jag kommer in till uppsala innan skolan drar igång. det första jag gör är att höra mig runt lite till folk och frågar om de möjligen smsat mig efter som jag råkade radera en hel bunt oöppnade sms imorse.
sen beger jag mig till studentbokhandelen för att införskaffa mig en bok som inte fanns. suck.

sen så var det dags för skolan i alla fall.
vi startade en ny delkurs idag som heter Att tala, och doktoranden som vi har är verkligen helt underbar!
han ser ut som ärketypen som är aktiv inom universitetet. rund små, små glasögon, tweedkavaj och så vidare. hur vacker som helst. jag tror att det kommer bli den roligaste kursen helt klart.

sen blev jag bjuden på lunch. ja tack. salladsbuffé med konstig blandning.

sen när jag går stationen tittar jag ner på marken. TITTA DÄR! en ipod. ingen verkade vilja ha den. den vara låg där på baksidan av stationen och skrek efter hjälp. jag hjälpte den.
VADÅ? hade inte jag tagit den hade nån annan gjort det. nu ska jag bara hjälpa den här lilla stackaren. den är proppfull med dålig hipp hopp och en bob marly låt.

att någon idiot hade sabbat mina bromsar på cyklen idag är någon jag inte tänker så mycket på. jag är mest glad för att jag jag märkte det innan jag körde ut på vägen.



Kommentarer
Postat av: Janie

stod cykeln vid macken? massa skitungar som sabbade min cykel där, stal reflexer å skruva lös däcken....HAT

2008-10-25 @ 07:32:00
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: C.

Vissa straffar gud med detsamma! Du skulle kanske ha lämnat in ipoden ist...?? ;)

2008-10-26 @ 15:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0