mitt ethos

vad har jag gjort egentligen den senaste tiden?
satt klockan på ringning men drar mig i sängen i typ två timmar för att jag är alldeles för trött.
äter frukost segt som fan, slår på datorn och gör ett klick för skogen, går in på alla adresser som ligger i favoritlistan.
går upp och försöker plugga. lyssnar på hög musik. börjar plugga på riktigt - timmar efter att jag planerat att jag ska ha börjat. går och nojjar mig lite för olika saker. överanalyserar.
tittar mig i spegeln och blir äcklad över personen jag ser som har noll koll hur hårt han än försöker förstå. jag ser en riktig slarver som verkligen behöver klippa sig. en person som man inte kan få någon uppfattning av. en person som bara är konstig och borde lära sig att bete sig som folk. bli mogen. bli vuxen.

jag vet att jag är nere och gör allt värre än vad det är, men vad fan, ärligt, vem är jag? gör jag ens någon nytta?
dessutom gick det dåligt på tentan idag. jag kan så mycket mer än vad jag gjorde. i fyra timmar satt jag och skrev non stop, ändå så missade jag massor och fick knappt med något av värde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0