26 jan

Hallåj bloggen. detta är dagen då jag är 7 246 dagar gammal. Jag trodde jag var äldre.


Efter en lagom sömlös natt med vansinniga drömmar som jag inte tänker dela med mig av här så var jag tvungen att gå upp 06,00 i morse. Maaaaaaah. Vår nya lärare (som har guldfyllningar på framtänderna och tajta byxor som han smeker under lektionen) tyckte vi skulle ta oss upp extra tidigt denna genomgråa morgon för att ta en liten rundvandring på carolina rediviva. Rundvandringen var inte någon tiopoängare, han var pratade ganska så tyst så ingen hörde... Bra kombo i en stor grupp med bland annat en hörselskadad.

Eftersom man inte hörde så mycket fick man använda ögonen istället. Det är rejält fint där och så mycket större än vad jag visste! Massa luriga våningar och trappor jag inte ens visste att de lede någonstans, eller åtminstone inte till något annat än skrubbar eller städrum, men carolina var visst enormt och utnyttjas ända upp till vinden.




Nu har jag hittat till de finare rummen ergo: (ergo betyder alltså på latin)
fritt fram för mig att spilla kaffe på ovärderliga gamla böcker.


Senare bjöd dagen på en surprise! "du gillar inte heller surfittan? gud vad glad jag blir!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0