Lägg av, lägg ihop istället! För i helvete

Det finns en småsak som kan göra mig allmänt, lätt förbannad.
Särskrivning. Eller som särskrivarna själv skulle skriva: sär skrivning. Jag vet att jag inte är världsbäst på att skriva, titta bara på min blogg, men hallå, någon måtta för det väl vara!

Här har vi sidan för likasinnade där jag hittade nedanstående exempel: skrivihop.nu

KYCKLING LEVER - "..han lever, han lever, hurra hurra"
HUGG ORM - Effektivare än att slå den?
RÖK FRITT - bolma på bara!
SLÄNG GUNGAN - den är nog trasig.
SJÖ NÄRA TOMT - inte sjönära då?
KASSA SKÅP - inget att förvara något värdefullt i.
HAND TVÄTTAS - före maten.
SNOR KRÅKA - stjäl en fågel.
ETT STYCK MORD - vill ni beställa något mer?
HÅLL PLATSEN - så ingen annan tar den.
SJUK GYMNAST - kan behöva en sjukgymnast.
MORGON ROCKAR - kväll suger?
BARN UNDER KLÄDER - rädda dem innan de kvävs!


Jag är i alla fall inte ensam. En gång när jag var uppe på humanistiskt centrum och satt på toalett så läste jag klottret på toarullshållaren (ja, inte ens på universitetsnivå klarar skolor sig från klotter) och där stod det: "bajs pojke söker bajs flicka". Precis under detta hade någon replikerat: "eller kanske sär...skrivare som söker sär...skrivare?" Älskade människa, vem är du? Min soulmate uppenbarligen, men var finns du...



Snälla, rara männsikor, gör en insats för ert land, folk, vardag eller vad fan ni nu håller kärt - skriv ihop!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0