monsunregn?

igår brakade helvetet lös i form av regnvatten. det började åska lite smått, sen mullrade det på och det kom närmare och närmare. vi drog ur datorn och stängde av allt. men mamma satt och kollade på tv helt lugnt.
-vad håller du på med? stäng av tevehelvetet!
- vadå det är väl ingen fara? det har väl aldrig slagit ner i teven?
jag blev så chockad av hennes ignorans att jag knappt fattade vart jag skulle ta vägen. vadå inte slagit ner? har hon glömt att blixten slog ner i datorn när jag använde den förra året? eller för den delen att blixten slagit ner i huset och det började brinna innan vi flyttade in? ELLER ATT HUSET SOM STOD HÄR INNAN BRANN NER TILL GRUNDEN FÖR ATT ÅSKAN SLOG NER?
då smög jag mig ner i källaren och slog av strömbrytaren. mohaha
jaha nu har strömmen gått också sa hon sen,..
sen eskalerade det hela och regnet slutade regna och forsade ner istället! vägen upp till oss förvandlades till en liten flod och det lät som en bäck i ventilen ovanför min säng.
och det känns ju alltid lika tryggt när åskan är ute och går när man bor i ett hus på en kulle utan åskledare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0