ostindiefararen.

idag vakande jag upp lugnt och skönt. gick upp. kokade mitt tee och en rostad macka. mys. så där satt jag vid fönstret och började bläddra i tidningen.
"idag ankommer ostindiefararen Götheborg till norrtäljes hamn." MAAAAH! tänkte jag. det vill jag se och jag hade glömt det totalt!
jag hoppar i mina kläder och gör mig i ordning, jag har ju 20 min på mig innan bussen går! stress.
puh, jag hann  i alla fall med bussen, men hum tänkte jag. jag kan ju inte titta på en jävla båt själv. fatta nördigt. därför ringer jag upp Lännis och frågar om hon vill hänga med, det var svårt att få kontakt med henne eftersom hon var helt i trans då hon tittade på desperate housewives...

men, men... till Norrtälje kom jag i alla fall. fan dock att jag fick sitta instängd bredvid en medelfet man som stank svett.
att gå av bussen var bäst, men sen träffade jag Lännis, det var bättre.
kul att träffa 'na, den lilla flicksnärtan.

väl i hamnen hade fick vi en karta över Norrtälje av några volontärer. tack? den behövde vi.

nu orkar jag inte skriva mer utförligt för jag måste gå och lägga mig, men det var i korta drag en as härlig sommardag med Lovisa Lännevall af Länna på Lännagatan i hamnen, på stan och i parken. våran gemensamma kommentar till dagen var att båten var seg på att komma fram och att glass av smaken jordgubb/cheesecake är god som fan.

lite turistbilder:


 

 


Kommentarer
Postat av: J

Den va ju så jävla cool!

2008-07-17 @ 02:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0