mina föräldrar har rymt?

okej, jag visste att mamma och pappa hade planer på att försvinna idag nu när mamma "fyller kärring!"
men jag trodde inte direkt på henne.
tjing på mig! jag gick upp rätt så tidigt i morse, smög upp med mina presenter som är TUNGA SÅ IN I HELVETE, men till vilken nytta? den enda personen förutom mig som var hemma var min 16:åriga högt snarkade bror.
jaaahapp tänkte jag.

så istället för att ha käkat tårta har jag solat som fan idag :) från 9 till halv 12 och från halv två till 4!
jag börjar få en fin bränna!
medan jag solade idag läste jag ut pompeji idag. den var jättebra, här kommer ett extrakt från boken;

"Det är som de lärde hävdar, till exempel gubben Freud, att kärlek är en illusion. Två illusioner finns det i världen, hävdar doktor Freud. Två illusioner fångar människan i sitt garn. Den ena är religion. Den andra är Kärleken. på det hela taget hävdar Freud att människan är en bluff. Irrbloss från topp till tå.
vad pessimistiskt. Nej fy fan. Skulle man istället kunna tänka sig att förälskelsen har ett stort mått av illusion, men att trofastheten, ansvaret ömheten, bla bla bla, nörd- och lustprincipen, allt det där som infaller efter förälskelsen, då man har en chans att pröva de där illusionerna mot verkligheten, och det som då var falskt faller bort?  ..."

boken är otroligt humoristisk och intelligent!  den låter oss kika in i olika människors liv innan vesuvius (som har en personlighet och skriver ett brev till alla människor i alla tider) bestämde sig att ödelägga staden.
den ger en helt annan syn på antikens levnadsvanor bland människor. bland annat så var de rätt... tja inte var de så pryda i alla fall, jag har lärt mig otroligt många fula ord på latin som t ex: fellarix, fellator, fututor, fututrix, cannu ligere, pedicare... hohoho bara jag som vet vad det betyder!

mamma och pappa har inte kommit hem än, inte har de telefonerna på heller. mah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0