För Johan har fått sitt kårleg



Huuuu-yah!

Igår var vi på Velvet och såg Tiger Lou. ljudet var inte det bästa -visst, vi stod precis vid högtalarna, men ändå- och dessutom så körde de låtar man aldrig hört. Trots detta var kvällen lyckad. Nu ska detta faktiskt inte bli ett det-här-har-jag-gjort-inlägg, vilket är lätt hänt i en blogg. Istället ska jag berätta om min broders kväll.

Henrik, min lillebror går på ett lantbruksgymnasium utanför Uppsala och det var någon slags fest igår. Och jag säger då det: vilka jäääävla drägg! Eftersom vi åkte in och ut från Uppsala tillsammans så fick jag ju se vad det var för slags fest han skulle på.

Tänk er följande situation: lantbruksgymnasium. Lokal: maskinhall. Folket: ser ut som Ronny och Ragge med sin femte folköl i handen på en timme. Omgivning: på andra sidan lokalen befinner sig (utan tvekan och erfarenhet) världen största gödselhög.  Det var verkligen som att komma in i en annan verklighet... dimension.

När vi hämtade honom senare så fick vi inte ett mycket bättre intryck precis. När vi ringer så hör vi rednex -cotton joe dunkade i bakgrunden. Hjälp.
Och när vi tillslut svänger in för att hämta honom så tappar jag nästan hakan av detta dräggnäste. Herrejösses... det var ölburkar överallt och det fanns inte en person som kunde gå rakt. Pinsamt... men ändå fascinerade.



Kommentarer
Postat av: Janie

GO JÄLLA! Haha, kan verkligen tänka mig att hälften där är från Alunda och tävlar i att köra traktor och välta kor på helgerna xD.

2008-11-09 @ 21:55:24
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0