GANSKA så pinsamt.

Usch. Idag har det varit hemskt mycket skola, hemskt mycket nyttigheter över huvudtaget.

På morgon hade vi informerande tal. Det gick bättre än mitt förra, fast jag är inte nöjd ändå, men jag ska tamejfan bli bäst på det här och jag ska få till det.

Under talet så spelades vi in. Maaaaaah. Sen när jag såg mig själv redovisa inför klassen kunde jag inte fatta hur mycket jag inte lagt märke till om mig själv. Min röst! Den låter väl inte sådär? Jag har alltid trott att den låter djupare. Och upprepar jag rörelsemönster? Gah. Jag lovar dyrt och heligt att jag ska stärka mitt ethos.

Sen simmade jag och jocke... efter att vi varit på max. jag vet. Otroligt motsägelsefullt. Men max är bäst och hela tallriksmodellen får man ju i sig. Faktiskt.


Sen kommer vi till dagens mest spännande punkt (mellan simningen och den spännande punkten så drack jag varmt äppelvin som var fruuuktansvärt gott!). Stanford. Vi har ett litet projekt med några elever på Stanford University. Via världens minst effektiva webcam-program. Men vi har i alla fall samtalat om valkampanjens retorik i USA... med elever som pluggar på ett av världens topprankade universitet. Det är ju rätt häftigt ändå, eller hur?

Det som var ganska så pinsamt var att jag inte fick till det med en länk. "vad fan är det för jävla fel på den här jävla datorn?", ungefär så lät det. jag bad min lärare komma och hjälpa mig och det visade sig att jag inte märkt att jag stavat Stanford som Standdfrod. Jo, alla slarvar och gör fel och så, men att min lärare i retorik får inte se att jag stavade fel på Stanford. Det  är ganska så pinsamt..
Denna lilla incident har lett till att jag idag och i resten av mitt liv till och börja med ska skriva inläggen med stor bokstav så att jag i alla fall känner mig lite duktig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0