Man kan inte rädda världen, men några kan man rädda.

För ungefär ett år sedan anmälde jag mig donationsregistret - trodde jag!
Något fel måste ha måste ha hänt på någon knapptryckning eller något, för jag var inte registrerad såg jag nu.

Precis som förra gången tvekade jag lite. Om man vill så kan man välja om man vill avstå från att skänka vissa organ eller vävnader. Det man kan donera är njuren, levern, bukspottkörtel, hjärtat, lungorna, hornhinnorna, hjärtklaffarna, hud, benvävnad, muskelvävnad och nervvävnad.
Kalla mig sentimental, men först kryssade jag i att avstå från att donera hjärtat,, men ändrade mig sen.
Klart du kanske precis som jag blir lite tveksam och får bilder i huvudet hur det kommer gå till och hur du kommer se ut när de tar delar från dig.
MEN hur vacker är du efter ett tag i kistan? Och om du precis som jag ändå hade tänkt kremera dig, vad spelar det då för roll?

Om jag behöver ett hjärta kommer jag att vara evigt tacksam den personen som låtit mig få leva lite till, därför ska jag handla som jag vill att andra ska.
Begär jag om för mycket om jag ber er skänka bara en liten bukspottskörtel om det skulle vara så? Släppt egot som ni ändå inte kommer kunna använda när ni inte använder organen.



En direkt länk till att skänka liv, ungefär 600 personer behöver ett organ i Sverige just nu.
Mer info hitter du på livsviktigt.se.



Kommentarer
Postat av: Nanna

Jag blev medlem i somras, har velat bli det länge men så efter bilolyckan insåg jag hur nära döden jag varit och gick med. Vem vet, jag kanske dör imorgon. Jag har inte tid att tänka efter.Nu måste jag blogga om det.

2008-11-25 @ 18:48:43
URL: http://nannaafhemlingby.blogg.se/
Postat av: lollo

jag donerar allt ja. Jag ska ändå kremeras så mina organ har jag ingen användning för.

2008-11-25 @ 20:26:46
URL: http://annalovisabrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0