Broken english... nästan perfekt!

jag köpte en liten bok igår som jag bara älskar!
den heter Broken English... nästan perfekt!
boken är fylld med felsägningar från olika sammanhang och delar av världen.
den gör sig utmärkt som busslektyr och bjuder garanterat på skatt!

"Olof Palme could not come because he has a bad influence."

nyutmänd kvinnlig premiärminister i danmark: "I am in the beginning of my period."

"I am a man who likes to have my balls in the air." - svensk affärman


"Are you finished?
- No I'm swedish"


en norrman klev in i en taxi i london. han saknade kontanter och frågade:
"do you take VISA? I'm black, you see?"
norrmannen upptäckde hur den svarte chauffören reagerade och försökte bättre på intrycket:
"you see, in Norway we call poor people black."

skylt vid avfart, japan:
"stop: drive sideways."



Kommentarer
Postat av: Mathias

Det där är ju hysteriskt roligt! :)

Min polares familj hade en engelsktalande familj på middag, mamman ville berätta att mannen i familjen var en duktig kock.

"My husband is the best cock I know" :D



Sv: Jag är alltid skarp, även om det inte syns så bra i min blogg ;)

2008-09-06 @ 13:12:44
URL: http://homot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0