fem år sedan idag.

idag så var det fem år sedan anna lindh dog.
jag kommer ihåg hur jag fick veta det, det är lite av en sån gjej som man lägger på minnet. vad man gjorde, hur man fick veta det osv.
det var på morgonen under första eller andra lektionen och vi hade spanska med josé. det pågick som vanligt och de flesta tänkte inte så mycket på händelsen.
när lektionen rundades av så sa josé: jag vill bara säga att jag tycker att det är synd att anna lindh avled nu i morse, hon kämpade hårt för invandrares rättigheter. jag tycker det är mycket synd.
ingen av oss visste att hon hade gått bort på morgonen, så det kom som en chock.

om hon inte hade blivit mördad så skulle hon säkerligen vara statsminister nu. livet är konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0