nu blir jag djup här, men läs.

jag har tänkt en hel del på en sak jag bara slängde ur mig en gång.
"det sorgliga med universum är att ingenting varar för evigt."
och det är ju sant. ingenting och då menar jag verkligen ingenting vara för evigt.
alla bra saker som någonsin har hänt kommer glömmas bort och raderas.
alla vackra ting och mästerverk kommer också att gå förlorade.
allt, allt, allt kommer någon gång att försvinna helt enkelt...

allt från sheakspeares pjäser till jordgubbar, ja allt som är älskvärt på något sätt kommer att sluta existera.
hundvalpar, stockholm, farmors saft och bullar, fotografier, kärlek mellan människor, ögon, majbrasor, mona lisa, skratt, pang i bygget, julbord, nya skor, moln, födelsedagskalas, slott, skogar och  musik...


Lev nu. Ingenting varar för evigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0