Stackars tjej



SvD - Effekterna av reklamen har märkts av i olika delar av Sverige, vid den psykiatriska kliniken hos Sankt Sigfrids sjukhus i Växjö har Johan Dalsheim blivit tvångsintagen efter att ha sett Apolivareklamen för många gånger. När Johans mamma kom hem efter jobbet en dag så hade han slängt ut alla TV-apparater och datorskärmar ur huset och hon hittade honom inlåst i en städskrubb babblandes om att "flickan i Teven är efter mig".

Jag har tänkt lite på tjejen i apolivas reklam. Jag tycker så synd om henne. Jag tycker hon är ganska snygg och så och så skrivs det saker som "ta bort mostret i apolivareklamen". Visst, jag kan förstå att småbarn blir rädda när de ser en blek tjej komma mot dem i regn och åska, men hallå, vuxna människor bildar facebook-grupper mot den stackars tjejen som sammnlagt har runt 100 000 medlemmar.
Bah jag hinner inte skiva ihop något vettigt nu för jag måste rusa.
Hejpa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0