Det är vår

Hej,


Nu sitter jag här helt rastlös och trött. Seg i huvudet är jag också.

Födelsekalaset hos mormor var speciellt ska ni veta. 4 tårtor, släkten och vänner. Mormor var virrigare än vanligt, och mamma och moster hetsade mer än vanligt. Sen var mina två ända kusiner där, Louise hade varit i slagsmål dan innan och Fredrik misstänker jag kom med en liten bakfylla. Haha, jo ni, det där är allt mammas sida av släkten. Sen gick dörren i baklås när jag var på toaletten också. Det var jättetrevlig med sms-kontakt så man inte gick under - under hela kalaset alltså, så länge var jag inte inlåst på toaletten.


Senare på kvällen: Flogsta, Uppsala.

Jag och Lännis laddade upp med en stor godispåse (som kostade 98 kronor!!!) vilket egentligen är äckligt eftersom de flesta godissorter innehåller färgämnet (E120), som tillverkas av torkade ägg från insekter...  till detta drack vi zingo. Varan detta frosseri i gotteri? Jo, hörreni det var ju melodifestival. Vi var verkligen seriösa ska ni veta. Vi betygsatte dem själva och hela köret! Vi kan ju säga att vi inte satte hon som vann i topp, vi satt i chock när resultatet kom från tittarna. Som på beställning så var klockan 22, så självklart resulterade detta i ett flogstavrål. Sedan så betygsatte vi Petra Mede på samma kriterier som bidragen och enligt våra mått var hon vinnaren av melodifestivalen 2009, men vafan, fel låt vann - igen!


På väg genom Uppsala idag från Lännis så badade staden i sol. det var ganska varmt och längs ån satt folket packade på terrasserna och njöt av solen. Jag njöt minst lika mycket av att se dem där.


Det är vår nu och jag tänker extra mycket på dig B.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0