Up(p)land nästa

idag var jag inne i uppsala och kollade in nationerna.
jag kollade inte in alla, men en del. den första jag kollade in var stokholm. efter några minuter fattade jag att det verkligen inte var något för mig. de flesta där är jurister och ekonomer. stekare. där skulle jag inte passa in. min syster är ekonom och det har redan fyllt ut min kvot av ekonomer för min del. nej usch.

den nation jag trodde mest på var V-dala, men när jag kom in där tappade jag nästan hela jävla käften. det var ju jätte sopigt! ungefär som en utsliten högstadieskola "nääääää" tänkte jag. detta är inget för mig. man vill ju ha en nation med schysta lokaler.

nationen som ligger granne med V-dala är uplands nation. där ska jag gå har jag bestämt. det var jätte mysigt och människorna var trevliga och verkade ha fötterna på jorden. de ska ha den bästa puben och ett spöke i huset, kan man be om mer?


 



 

"Uplands Nation
Den öppna och välkommnade nationen"


Kommentarer
Postat av: Janie

Jag gillar göteborgs, prova på den också ibland :D

2008-08-20 @ 21:04:25
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad fan är en nation?

2008-08-21 @ 22:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0