Lärarkandidaten

För över en vecka sedan såg vi vår gamla lärarkandidat på Svantes.
Här kommer ett gammalt dagboksinlägg jag skrivit om henne.


Min lärare i Sve/Eng har tagit på sig en lärarkandidat igen. De brukar alltid vara helt underbara och väldigt "i tiden" eller vad man ska säga, men den som har kommit nu... Herre jösses.
Från första dagen hon kom hit undrade man ju lite vad det var för en typ. Hon ÄR konstig, och då snackar vi definitionen av konstig! kläderna, sättet hon pratar på och det faktum att hon ser ner i golvet hela tiden får en del att höja lite extra på ögonbrynen.
Hon uppenbarande sig allra först på min cambridge-engelska. Och hon står bokstavligt talat i hörnet och bara tittar! Hon varken medverkar eller tar anteckningar som de andra gjort och som man borde göra!
Sen går dagarna hon går mest runt och är skygg.
Men nu gott folk kommer det bästa! På vårat program har vi en liten skrubb där vi förvarar projektorer och bärbara datorer och annat material.
Min kompis annie sätter sig vid ett bord intill dörren till förrådet. 20-30 min senare kommer min lärare som går runt och tittar runt i korridoren. sen stannar hon upp och låser upp dörren till skrubben.
DÄR STÅR HON! Lärarkandidaten står i den trånga skrubben utan fönster! "Nu får du ta och komma ut, du får väll prata med dom!" säger min lärare. annie sitter i chock (och med munnen helt öppen kan jag tänka mig). Och nej, kära människor, det finns ingen anledning till att stanna där inne och man kan låsa upp dörren från insidan, vilket innebär att den där lilla människan stod och gömde sig i skrubben.
Stackars människa! Vad tänkte hon på? Och hur kommer hon våga sätta sin fot i vår skola igen?


Kommentarer
Postat av: C.

Det va fan sjukt at se henne på svantes! Vi skulle ha sagt ngt... Fast shit, ja förstår henne. ibland vill man ju bara gömma sig.

2008-12-04 @ 16:34:22
URL: http://oliine.blogspot.com
Postat av: Annie

HAAHAHAHA jag kan höra den där beättelsen tusen ggr om, jag mins varenda detalj! Vår klass var med om mycket kul men de där är nästan bäst!! Jag fattar inte att jag var den enda som såg de, vi satt ju fler runt bordet, men de är en jäkla tur att ni har mig som kan förmedla dessa roliga händelser :) :P

2008-12-04 @ 17:23:11
URL: http://annieringefors.blogg.se/
Postat av: Pernilla

hahhah det var så sjukt och så galet roligt.

2008-12-04 @ 19:47:49
Postat av: Lovisa

jag garvar varje gång jag tänker på/hör den där historian. ser henne framför mig i den där lilla skrubben, stackars kvinna!

2008-12-05 @ 22:15:40
URL: http://lovisalae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0