dagens köp

hej läsare!
idag var jag i min favoritstad uppsala.
mor och far var hos tandläkaren lite innan tio på morgonen och det första jag gjorde var att ta en frukostmacka och en liten kaffe på donken (förlåt MAX! jag har syndat IGEN!) i forumgallerian, men bara för att de var nyrenoverat, annars hade jag inte satt min fot där, för bara några månader sedan var det en svinstia.
skönt att bara sitta där för sig själv och se människorna som går fram och tillbaka, in och ut... det var extra kul när den där killen inte fattade att det finns ett par dörrar för att gå in, och ett annat par för att komma ut. likt förbannat skulle han försöka ta sig in genom ut-dörrrarna.
där satt jag i cira en halvtimme och kände hur kaffet sakta men säkert svalnade i händerna.
men där kunde jag inte sitta hela dan!

jag knallade iväg till akademibokhandeln och jag köpte två böcker.
först hittade jag "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg. jag har kikat på den länge och tänkt att den verkar bra. och det är den! jag började läsa den redan på vägen hem i bilen och jag har en känsla av att den kommer vara utläst inom kort och då kanske jag ger en liten bokrecension om min har tur.
när jag hittade den andra boken tänkte jag "JAG HAR HITTAT MIN BIBEL!" boken  heter "FÅ DET GJORT!" av David Allen. det är en bok på 266 sidor som ger enkla knep på hur man styr upp ens arbetssätt så man får ett vettentätt system av rutiner så man 1 - hinner mer. 2 uppnår bättre resultat. 3 får tid över.
precis vad en lat slarvpelle som jag behöver! :D
        

sen så köpte jag en deo på åhlens, och det var på tiden. jag har varit tvungen att hushålla med de jag har i en månad.

Kommentarer
Postat av: Janie

Gud vilken bra bok ! Om den den där "få det gjort" fungerar så säg till, då ska jag också ha en !

2008-06-19 @ 21:36:18
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0