jag förstår inte.

idag när jag stod nere i källaren och strök några skjortor så lyssnade jag på p4.
en kvinna intervjuade engla höglunds mamma.
när det hela med engla ägde rum så var många av oss intresserade av hela situationen och följde det genom media.
sorgligt nog så fann de inte engla i livet och det är något hemskt som ingen förälder ska behöva uppleva.
men jag kan verkligen inte förstå mig på englas mamma. hon ska tv-sända begravningen, starta stiftelser, fonder, prata i radio...
är jag en hemsk människa om jag säger att jag tycker hon verkar använda engla som ett verktyg för att synas?

jag bara undrar varför vill man som mamma önskar att låta sin dotters begravning direktsändas på tv?
jag kan verkligen inte förstå.
självklart så skulle jag också visa tacksamhet för allt stöd jag fått från allmänheten om jag var henne, men det känns som hon har gått över den gränsen nu.

jag var lite osäker på om jag vågade skriva detta eller inte, många känner nog sympati för både engla och hennes mammas drivarkraft, men när jag hörde hur hon pratade där på radion kunde jag inte släppa hur hon lät... liksom enträgen av att... höras. att HON skulle höras mer än engla.



Kommentarer
Postat av: Janie

"hon ska" ? Den är väl redan sänd? Vilket som så håller jag med dig, en begravning är någonting personligt som ska delas med släkt och vänner, en sorgestund där man kan dela minnen. Inte ett tv-jippo (såvida det inte är en offentlig person då). Angående mamman så vet jag inget om henne.

2008-10-07 @ 23:42:36
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Johan

janie, din lilla språkpolis :)

jo den är redan sänd i tv, jag var bara lite talspråkig.

2008-10-07 @ 23:53:01
URL: http://johanafnartuna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0