jag vill verkligen sova egentligen

ja...
vad fan gör jag uppe nu? det ska jag berätta för er.
precis  när jag skulle gå och lägga mig så kom jag på vad jag hade glömt. jag kom på varför jag hade gått upp extra tidigt idag.
tvätten.
jag har aldrig någonsin haft så mycket smutstvätt på samma gång och nu. en hel jävla massiv massa med smutstvätt.
igår hade jag på mig mina urtvättade (före detta) svarta gamla cheap monday jeans som jag köpte under första året på gymnasiet som var aningen för små med men rejäl reva mitt i grenen.
men i detta nu så tumlar i stort sätt alla mina byxor och massa mörka plagg runt i tvättmaskinen.
nu måste jag sitta och vänta på att det ska bli klart också...gaaaaaah.

medan jag väntar på det så kan jag lika gärna berätta om en grej som hände mig för ett tag sedan.
jag ramlade in på en förfest. en förfest för akademiker! LÄSKIGT!
jag hade verkligen jättesvårt att prata med folk! vad pratar man om med såna?
min första försöksakademiker var en kille vid namn viktor.
vi försökte prata med varandra men det gick verkligen inte. han fattade inte vad jag sa och jag visste ingenting om vad han pratade om. jag kände mig verkligen dumförklarad.
slutet av samtalet tedde sig såhär:
viktor frågar: har du akademisk bakgrund?
-nej mina föräldrar är bönder.
varpå viktor himlar lite lätt med ögonen och gör ett dåligt försök med att vända sig lite snyggt till en annan person.
och där satt jag. lilla bondungen på en stol mitt i rummet och kände mig som den mest dummaste personen i världen.
hade det inte varit så att låset på toan varit trasigt så skulle jag tagit min flykt dit i ca 10-15 minuter. men nu var det trasigt och jag fick göra halvtaskiga försök med att prata med andra akademiker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0