Tjejer kan inte pissa... or so I thought

För några dagar sedan tog jag spontant upp ett samtal med Carro. "tjejer kan inte pissa".

Förstår ni hur jag tänker? Det bara är så, jag vet inte, men ni tjejer kissar. Det ligger liksom någon slags manligt laddning i ordet pissa. Det hör man ju. detsamma gäller "fjöla" - också manligt, tjejer kan inte göra annat än kissa. Det heter ju kissemurra och inte pissimurra. Förutom att det låter manligt så känns det som om att pissa, det är något man bara kan göra ståendes. Men kanske är det så att man hör på orden att man står och gör det man gör och därmed blir det manligt eftersom det är vi killar som står.


Men så stötte jag av slumpen in i denna video. Mina damer, ni kan nu pissa! Grattis!



Varför skrattar jag hejdlöst åt det här? det är ju en ganska smart uppfinning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0