"Men hur tror du man ser ut efter att ha fött dig?!"

Jag är glad. Typ skadeglad. Ännu en gång har jag retats lite med min mamma, idag om hennes vikt.

Jag gick lite nonchalant in i köket och klämde lite på hennes "love handels" och kallade henne för knubbis. Då fick jag höra det vanliga, "när jag var ung så var jag smal som en spik" och "du skulle se dem på jobbet" Grejen är att hon är ju inte ung längre och jag har jobbat på hennes jobb och jag har bara sett en person med fetma där. Så hennes argument spricker ju där. Fast hon är inte tjock egentligen, bara lite formad som man får när man fyllt 50.

Så vi gick till vågen för att göra upp, "jag väger 65!" sa hon och ställde sig på vågen. Hon stod tyst ett bra tag och bara tittade på vågen. Jag böjer mig för att se efter. 70 kilo. Jag dör av skratt. Jag vek mig, mamma står fortfarande och glor på pilen som pekade på fel siffror. Det var otroligt oväntat att hon gått upp 5 kilo. Vi i vår familj har aldrig några plötsliga viktändringar så detta var verkligen kolossalt roligt.


Roligare blev det när vi räknade ut hennes BMI och fick värdet 26,1 och vid 26 så börjar man räknas som överviktig.


Nu ska ni inte tro att jag skrattar åt er eller andra med lite extra hull, men det var bara så roligt att just mamma som alltid sagt att hon är smal får det hela motbevisat. Ja, gud vad jag gillart. Fast bara så ni vet: min mamma är inte tjock, hon är snygg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0