MUMMA!



Det är nu officiellt. Jag är husmoderlig. flera gånger under veckorna har jag gjort riktiga pajer, inte vanliga smulpajer utan sånna med botten och lock, jag har varit ute i skogen och plockat kantareller och nu ni har jag gjort egen hemmagjord plommonmarmelad.
    Och just i detta nu njuter jag av ett rostat bröd med marmeladen och jag kan lova att det är gott - som fan.
Kokboken jag gick efter var dock lite korkad. jag menar: "skölj plommonen. lägg dem i en kastrull med så lite vatten som möjligt", okej... men då plockar jag fram mitt så-lite-vatten-som-möjligt-mått. Och: "sorterna varierar i färg och smak, men ett gott plommon ska vara moget" NO SHIT?





Kommentarer
Postat av: C.

En burk är min! Det sa du...!

2009-09-17 @ 17:15:56
URL: http://oliine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0