pizzan, tanten och det öppna huset.

innan jag skaffade blogg förde jag faktiskt dagbok för mig själv.
tänkte jag ska dela med mig av en dag i mitt liv, rättare sagt från den fjärde april i år.


öppet hus idag. jag var taggad.
vårt grupparbete förlorade en medlem för att han "försov" sig och sen gick han och käkade pizza på stan med folk.
kul.
under tiden från 11,30 på morgonen till 19 på kvällen har jag och anna jobbat med att förbereda öppet hus.
vi hade i alla fall lite mys idag hon och jag. medan den så kallade gruppmedlemmen gick och käkade pizza på stan ringde anna sin mamma och gissa vad hon gjorde! Hon slutade jobbet lite tidigare och cyklade till skolan med en pizza till oss! fatta vad gulligt!
men nu ska nu höra något riktigt roligt! när vi hämtar pizzan går det förbi en mormor och mamma + barnvagn. tanten som är kanske 50 bast faller handlöst pladask ner med ansiktet i asfalten precis bredvid oss. det första jag tänker är: hon är död! herre jävlar nu har nån gått och dött en meter från mig! men sen sätter hon sig upp som tur var. anna klämmer fram "ooooj" upprepade gånger. nu börjar det blöda vid näsroten på tanten. jag är fortfarande lite i hänförelse eftersom jag trodde människan gått och dött vid mig. sen sitter hon där ett tag och annas mamma frågar hur det är och om hon behöver hjälp. anna klämmer ut "oj" några gånger till. tanten sitter där och börjar berätta om sin fot och sen om vädret... när allt verkar ha ordnat sig börjar vi gå och då börjar vi skrocka lite, vi borde inte, eftersom stackaren ramlade och nu blöder det i hennes ansikte, men oj vad roligt det såg ut ändå. hohoho.
sen käkar i pizzan ute i solen. fan vad nice det var. måsarna seglade högt ovanför och skrek, solen sken och vi bara hade det bäst.
vid 16.00 började jag få ont i huvudet, det höll i sig genom hela arrangemanget, men jag satte på mig det gladaste leendet och gjorde mitt bästa, jag fick nog i alla fall några som valt media att ångra sig och väljer nog samhälls till hösten i alla fall.

i morgon har jag prov i internationell ekonomi, det är rätt kul, men jag har verkligen inte hunnit plugga så mycket som jag skulle vilja, har jag tur kanske jag klarar det - som bäst vg, men absolut inte mvg.

min mobil dog i förrgår också! rätt sugigit! jag behövde den verkligen! hur ska jag nu lyssna på musik?
trevligt hade jag i alla fall. dennis var guld och fanny en pärla.
vi kan gärna sitta och glassa vidare på gröna lunds kaj flera timmar i veckan.

nu måste jag nog kila!
tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: eckershiet

Oooooj, HAHAHA.

2008-08-09 @ 00:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0