Hästjävlar

Idag hände det som utan tvekan var veckans mest galna händelse.

Jag låg på gräsmattan, helt ovetandes om vad som skulle hända härnäst. Hur skulle ni reagera om ni dåsar till när ni ligger där på mage i solen och så hör man ett plötsligt klampande. Du blir attackerad av hästjävlar. Hur låter det?

Fyra av våra grannars förrymda hästar sprang rakt genom vår trädgård. Jag höll på att skita på mig. Som om det inte var nog fick jag hålla på och mota dem ur skogen - i flippflopp!

Hela upplevelsen var otroligt hetsigt men det blev så mycket roligare efteråt. Grannfrun sa: "mitt arsle till man glömde stänga grinden!" och han sa: "jag ska sätta ett skott i pannan på dom allihop!".


Landet, hur ska jag någonsin kunna lämna det? Där var jag ganska ironisk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0